3ds max 2010 Animacja 3D od podstaw
Tytuł: 3ds max 2010 Animacja 3D od podstaw
Autor: Pasek Joanna
Rok: 1999
Format: 16.8x23.7cm
Stron: 560
ISBN: 9788324625895
Trójwymiarowy model świata
Całościowy opis wykonania filmu animowanego techniką 3D
Ćwiczenia ilustrowane zrzutami ekranu, pomagające powtórzyć wszystkie wykonywane operacje na własnym komputerze
Płyta DVD ze wszystkimi scenami, mapami i kompletem innych materiałów
Jak stworzyć animację 3D?
Z zachwytem oglądasz oscarową ",Katedrę",? Podziwiasz precyzję, z jaką wykonane są animowane reklamy i teledyski? W świecie gier komputerowych czujesz się jak wirtualna ryba w wodzie? Chcesz rozwijać w sobie boską iskrę tworzenia? Nie zwlekaj zatem i włącz program 3ds Max 2010. Niech ogranicza Cię jedynie wyobraźnia!
Poznaj słynnego 3ds Maksa – Twoje nowe narzędzie kreowania i animowania trójwymiarowego świata. To właśnie w tym programie powstało wiele znanych Ci animacji i filmów, a także realistycznych graficznie gier oraz zachwycających wizualizacji architektonicznych. Aby stworzyć swoją pierwszą animację, koniecznie zapoznaj się z możliwościami programu 3ds Max 2010, opisanymi w tej książce. Kartka po kartce, klatka po klatce wkroczysz w wirtualną rzeczywistość, poznając zasady modelowania, animacji postaci, kluczowania, opracowywania świateł i materiałów, wprowadzania efektów specjalnych oraz renderingu i montażu całego filmu.
Dowiesz się, jak:
tworzyć obiekty, pozycjonować je i zmieniać ich parametry początkowe,
wprowadzać i przekazywać deformacje obiektu za pomocą stosu modyfikatorów,
posługiwać się modelowaniem siatkowym czy łatami (Patch) i tworzyć powierzchnie na podstawie krzywych: splajnów oraz NURBS,
wykorzystywać w animacji kamery, światła i efekty atmosferyczne (np. światło wolumetryczne),
kreować mapowane i animowane materiały, dodawać efekty renderingu (np. efekt żarzenia), naśladować metale, skórę, drewno, szkło i chrom,
używać renderera Mental Ray i współpracującego z nim systemu oświetlenia dziennego Daylight,
przygotować postać do animacji przy użyciu szkieletu (Biped), animować metodą morfingu, z pomocą systemów kości (Bones) i odwrotnej kinematyki,
stosować klucze oraz kontrolery animacji,
modelować wnętrza tradycyjne i prosto z kosmosu,
przekształcać animację 3D w kreskówkę.